De leiding

Als ouder vertrouw je je kind wekelijks toe aan enkele leiders of leidsters, hopend dat ze zich amuseren met plezierig en verantwoord georganiseerde spelen. Bij scouting is het vanzelfsprekend dat kleine ruzies of groot verdriet op een goede manier worden aangepakt.

Onze leiders en leidsters zetten zich wekelijks vrijwillig in voor fijne vergaderingen. Misschien heb je hen al gezien bij een huisbezoek of ontmoet je hen gedurende het jaar. Voor vragen, problemen of gewoon een babbel, kan je altijd bij hen terecht. Na de vergadering zijn ze vaak te vinden bij het lokaal, en de groepsleiding staat ook graag voor je klaar.

De leiding van elke tak komt regelmatig samen voor takraad, terwijl de groepsraad alle leiders en leidsters bijeenbrengt om belangrijke beslissingen te nemen en groepsaangelegenheden te bespreken.

Buiten deze reguliere activiteiten organiseert de leiding ook extra evenementen zoals de overgang, eetavond en groepsweekend. Ontdek de extra verantwoordelijkheden onder 'Comités'.

Onze groep vertegenwoordigt het district Molenbos, dat de scouts- en gidsengroepen van Edegem en Kontich groepeert. De groepsleiding vertegenwoordigen onze belangen in de Edegemse jeugdraad en dragen bij aan een goed jeugdbeleid in onze gemeente.