Jins

Het jinjaar is de kers op de taart van elke scoutscarrière als lid. In dit laatste jaar geniet je volop van de unieke band met je jaargenoten en leidingsgroep. Samen beleef je onvergetelijke momenten, zowel in de scouts als daarbuiten. Als jin krijg je de vrijheid om zelf activiteiten te organiseren, maar ook volop plezier te maken. Van uitdagende weekends tot knotsgekke projecten – alles draait om samenwerken, verantwoordelijkheid nemen én genieten.

Daarnaast is het jinjaar een jaar vol avontuur! Samen met de volledige jinsgroep trek je op buitenlands kamp, een onvergetelijke ervaring waar je echt de tijd van je leven hebt. Het is een unieke kans om als groep nog dichter naar elkaar toe te groeien, vol nieuwe ontdekkingen en spannende uitdagingen. Dit laatste jaar vormt de perfecte voorbereiding op het leiding geven, waarbij je spelenderwijs leert en klaar bent om de overstap te maken naar een nieuwe rol binnen de scouts.