Kapoenen

Bij de kapoenen zetten onze leden van 7 en 8 hun eerste stapjes van wat hopelijk een lange scoutscarrière wordt. Tijdens de vergaderingen komen ze voor het eerst in contact met scoutsactiviteiten. Ze openen samen de vergadering, spelen samen en sluiten samen terug af.

Tijdens de eerste week van de zomervakantie vertrekken kapoenen dan op hun eerste of tweede scoutskamp. Vettige dag, omgekeerde dag en een kleine dagtocht zijn maar een paar van de activiteiten die deze jongens en meisje op deze avontuurlijke zesdaagse meemaken. Afsluiten wordt er uiteraard gedaan met een bonte avond. Het is een tak waar kinderen zich naar hartenlust kunnen uitleven, maar zich ook samen met een leider eens rustig kunnen bezighouden met knutselen of een strip lezen.